Diabetes Mellitus

Diabetes Mellitus (DM) is een van de meest voorkomende aandoeningen in Nederland. Vroegtijdig diagnose stellen en adequate behandeling is belangrijk. Studies tonen aan dat diabetespatiënten of mensen met verhoogd risico op DM baat hebben bij regelmatig bewegen. Het is goed voor je gewicht en het werkt tegen stress. Stress ontregelt de bloedsuikerspiegel. Door bewegen voel je je fitter.

Insuline

Bij diabetes type 2 is ongevoeligheid voor insuline een groot probleem. Op een goede manier bewegen:

• Verbetert de gevoeligheid voor insuline
  • Houdt de bloedsuikerspiegel stabieler
  • Vermindert kans op hart- en vaatziekten
  • Zorgt voor betere bloeddruk

Meer informatie?

Wil je meer informatie over onze Diabetes beweeggroepen? Bericht ons en wij nemen z.s.m. contact met je op.

Diabetes beweegprogramma

Ons beweegprogramma helpt jouw beweeggedrag structureel te veranderen. Het programma is speciaal afgestemd op jouw fysieke beperkingen en mogelijkheden. Je krijgt voorlichting over hoe om te gaan met diabetes en wij leren je hoe je veilig en verantwoord kunt bewegen.

Inhoud beweegprogramma

Vooraf is een intake. Met een vragenlijst een gesprek, en testen. Vervolgens is een introductiesessie en uitleg over de training. Hierna beginnen de trainingssessies. Elke sessie heeft een specifiek beweegthema, zoals:

• Belasting en belastbaarheid
  • Spierspanning en -ontspanning
  • Houding
  • Energiebalans
  • Inspannen en thuis oefenen

Hoe traint u?

Je traint in kleine groepen van maximaal 8 deelnemers. Iedere deelnemer traint op zijn of haar eigen niveau, aangepast qua oefening en intensiteit.

9,3

166 beoordelingen